DOSSIERS
Alle dossiers
Gepubliceerd op maandag 21 november 2022
LS&R 2127

Nationaal Reclamerechtcongres op 15 december

Binnenkort gaan we alweer van start met het Nationaal Reclamerechtcongres, op donderdag 15 december in Hotel Jakarta te Amsterdam. Ook dit jaar hebben Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak) en Willem Leppink (Ploum) een bijzonder en inspirerend programma voorbereid, met in de ochtend het jaarlijkse Jurisprudentie overzicht 'hot topics & greatest hits' van Ebba Hoogenraad, de jaarlijkse terug- en vooruitblik door Anne Jel Hoelen van de ACM èn een update van de Reclame Code Commissie.

In de middag komen de volgende onderwerpen aan bod:

“Prijs je rijk? Over kortingscommunicatie, en meer”, door Daniël Haije (Hoogenraad & Haak) Daniël Haije licht, tegen de achtergrond van Moderniseringsrichtlijn/aanpassing van de Richtlijn Prijsaanduidingen onder meer de volgende thema's toe:
- Communicatie van prijsvermindering
- Prijspersonalisatie

Actuele ontwikkelingen rond reclame en marketing, door Martijn Poulus (DDMA)
Wat is er gebeurd en wat staat er op stapel ten aanzien van reclame en marketing op het internet? Martijn Poulus bespreekt, vanuit juridisch perspectief én vanuit de public affairs invalshoek, onder meer de volgende onderwerpen:
- cookietoestemming
- een mogelijk verbod op Google Analytics
- alle jurisprudentie en ontwikkelingen rondom het gebruik van de verwerkingsgrondslag ‘gerechtvaardigd belang’ voor commerciële doeleinden (zoals reclame)
- het HvJ EU-arrest over ‘inbox advertising’
- de nieuwe regels voor influencers

Paneldiscussie

Accreditatie: 6 PO-punten / 6 BMM-punten
Tijdstip: donderdag 15 december, van 09:00 – 16:45 uur, met aansluitend borrel
Locatie: Hotel Jakarta te Amsterdam (online deelnemen mogelijk)

We kijken uit naar een boeiende dag met veel ruimte voor interactie, vragen en discussie. Schuift u ook aan? Aanmelden kan via deze link of via info@delex.nl.